Tanıtım

Şiketlerin Sosyal Medya kullanımı ile ilgili güncel haberler, ilginç istatistikler, yararlı yorumlar, başarılı kampanyalar ve daha neler neler okuyabileceğiniz bir "Sosyal Mecra"...

23 Temmuz 2011 Cumartesi

Onlar nasıl yapıyor?

Jad Saab, Will Armstrong ve Scott Lake tarafından hazırlanan “Social Web Index” raporu sosyal medya pazarlaması açısından önemli örnekleri inceliyor. Dünyanın en büyük markaları, sosyal medya pazarlama stratejilerini nasıl oluşturuyor? Sosyal medyada neler yapıyorlar? Cevabı aranan soru bu...
Sosyal Medya Pazarlaması dediğimiz şey aslında tüketicilerle (insanlarla mı demeliyiz?) yeni bir iletişim kurma ve onların bu iletişime katılmalarını sağlama faaliyetidir. Aslına bakarsanız pazarlama anlamında sosyal medya zorunlu bir adım olarak görülüyor. Çünkü bu işin uzmanlarının dediği gibi “the fish, where the fish are!”. Büyük firmalar sosyal medyaya girdikçe ve bu mecrada önemli işler yaptıkça, irili ufaklı birçok firma da bu işe gözünü dikmiş durumda. "Sosyal Medya Ajansı/Uzmanı" günümüzün Top Trend'i oldu! Ama ortalık ne yapacağını, neyi neden yaptığını, nasıl bir strateji belirleyeceğini bilmeyen firmalar ve sosyal medya profesyonelleriyle dolu. O zaman bu alanda bize referans olabilecek markaların ne yaptığına bakıp bir yol haritası çıkarmak herkes için faydalı olabilir.
Araştırmalar gösteriyor ki insanlar, firmaların internet sayfalarına ve pazarlama faaliyetlerine inanmıyorlar! Bu anlamda markanın dediğine inanmaktansa sanal ortamda tanımadıkları birine daha çok güvenebiliyorlar. Peki bu alanda mesafe kat etmiş olan ünlü firmalar neler yapyorlar?
1. Markalar için en popüler olan sosyal medya mecraları, tahmin edersiniz ki Facebook, Twitter, Blog'lar, Flickr ve Youtube.
2. Önceleri pazarlama mesajımızı daha iyi şekilde yeniden nasıl düzenleyebiliriz sorusu ağırlıktayken şimdi sosyal medyada insanlarla nasıl doğru iletişimi kurabiliriz sorusunu cevaplayabilmek önemli.
3. Sosyal Medya'da en etkin ve başarılı işler çıkaran markalar: Coca-Cola, Starbucks, Adidas, Nike, Disney, Dell...


Bu markaları ve söz konusu mecraları sonraki yazılarda tek tek ele alarak açıklamalar getirmeye çalışacağım. Şimdilik takipte kalmanız dileğiyle...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder